Dersin Adı | Ses Yapımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 447 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders audio visual’in bir parçası olan ses yapımı hakkında bir perspektif kazandırmayı hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders mikrofon, mikser, kayıt aletleri gibi audio ekipmanlarının kullanımı ile daha etkili bir ifade için sesin doğru kullanımını konu alır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | NMC 447 - Syllabus |
2 | Ses tasarımı ve tarihi | Hendy, D. (2013). Noise: A Human History of Sound and Listening. London: Profile Books. ISBN: 9781781250891 Sayfa: 3-144 |
3 | Ses tasarımında güncel yaklaşımlar, Dünyada sinemasında ses tasarımı (THX 1138, Star Wars örnekleri), Foley tekniği | Whittington, W. (2007). Sound Design & Science Fiction. USA: University of Texas Press. ISBN: 9780292795112 Sayfa: 75-114. |
4 | Sesin tanımı, ses dalgaları ve yayılma aşamaları, frekans, sample rate, bit depth, stereo & mono, dijital ses formatları, ses kabloları | Zettl, H. (2005). Sight, sound, motion: applied media aesthetics. Belmont, CA : Thomson Wadsworth. ISBN: 0534079520 Sayfa: 355-360 |
5 | Mikrofon türleri, Polar Pattern, mikrofonlama teknikleri | Eargle, J. (2004). The Microphone Book. Elsevier. ISBN: 9780240519616 Sayfa: 66-77 |
6 | Sunumlar | |
7 | Adobe Audition’a giriş: dosya açma, kaydetme, zaman ölçütleri, Waveform modülü | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır. |
8 | Adobe Audition: Multitrack modülü, ses kayıt teknikleri | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır. |
9 | Adobe Audition: Noise Reduction, Time & Pitch, Chorus, Delay / Echo | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır. |
10 | Adobe Audition: Flanger, Phaser, Notch Filter & Scientific Filter, Reverb | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır. |
11 | Adobe Audition: Mixing, projelerin finalize edilmesi ve çıktı alma | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır. |
12 | Adobe Audition üzerinde kısa proje uygulamaları | Adobe Audition yazılımında uygulamalar yaptırılacaktır |
13 | Final Proje Uygulaması (Video için ses tasarımı) | Seçilen proje ile ilgili uygulamalar yapılacaktır. |
14 | Final Proje Uygulaması (Video için ses tasarımı) | Seçilen proje ile ilgili uygulamalar yapılacaktır. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Ders esnasında alınan notlar ve link verilen web siteleri ders notu olarak kullanılabilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Alden, Stanley R. Thomson “Audio In Media(8th Edition)”, Wadsworth Publishing 2008 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest